|
Post by Kathy on Jun 24, 2013 4:08:23 GMT -5
Lordin hoitokirja.
Hoitaja: -
|
|
|
Post by Kathy on Jul 29, 2013 9:25:55 GMT -5
[glow=red,2,300]Ratsastelua...[/glow]Kello kuusi aamulla. Olin juuri herännyt ja söin parhaillani aamupalaa. Mietin samalla mitä tekisin. Luin lehden ja tein kaikki aamuhommat kaikessa rauhassa. Sama ajatus päässäni kävelin pihan poikki tallille. Astuessani sisään hevostentuoksuiseen talliin. Katsoin kelloani. Se oli puoli kahdeksan. Juuri oikeen aikaan, koska hevosille olisi annettava aamuruuat ja heinät. Tein sen ja menin satulahuoneeseen. Huoh. Hevosille pitäisi tosiaan hankkia uusia varusteita. Mietin tätä asiaa samalla kun puhdistin Lordin varusteita. Kun ne olivat mielestäni tarpeeksi hyvät, nappasin Lordin satulan, suitset, harjapakin ja suojat mukaan. Astuin käytävälle takaisin ja kuulin tyytyväistä heinien mutustelua. Pysähdyin Lordin karsinan kohdalle. Laitoin satulan telineeseen ja suitset naulakkoon. Raotin ovea. Puoliverinen ruuna nosti päänsä heinistä ja työnsi päänsä ulos oven raosta. Avasin oven kokonaan ja astuin sisään. "Hei ruunaseni, lähdetäänkö tänään esteilemään?" sanoin lempeällä äänellä. Työnsin Lordin pään pois, jotta sain oven suljettua. Laskin harjapakin lattialle ja aloin puunata hevostani. Viimein puolen tunnin päästä seisoin Lordin kanssa käytävällä ja vedin hanskoja käteeni. Kävelin Lordin kanssa ulos ja estekentälle. Olin koonnut sinne eilen pari estettä. Talutin Lordin kentän keskelle ja nousin selkään. Säädin jalustimet ja kiristin vyön. Painoin vähän kantapäillä ja Lordi lähti kuuliaisesti liikkelle. Alkukäyntien jälkeen verryttelin ravissa pieniä esteitä. Pian nostin laukan ja hypin nuo samaiset miniesteet. Katselin esteitä ja suunnittelin pienen radan. Esteet olivat helppo nakki Lordille ja päätin sitten korottaa niitä hieman. Olin juuri nousemassa selästä pois, kun kuulin auton huristavan pihaan. Yksi opettajista, Anna nousi autosta. Hän huusi tervehdyksen. Huudahdin: "Hei Anna! Tulitko ratsastamaan Mooniella?" Anna juoksi kentän laidalle ja kävelin sinne myös Lordin kanssa. "Ajattelin kyllä tänään tulla hyppäämään Firellä pieniä esteitä, mutta jos olet täällä niin..." hän aloitti. Sanoin kuitenkin päälle: "Ei, ei. Tule vaan! Me Lordin kanssa keskitymme isompiin niin sinä voit hyppiä Firen kanssa pienempiä. Anna nyökkäsi. Pyysin häntä vielä nostamaan paria estettä. Noin puolen tunnin päästä Anna tuli kentälle taluttaen uljasta Fireä. Siitä huomasi, että se oli ennen ollut laukkahevonen. Olin Annan poissaollessa hyppinyt 100-120cm korkeita esteitä. Nyt ajattelin siirtyä niihin korkeisiimpiin, mitä Lordin on koskaan hyppinyt. Ruuna ei kieltänyt, mutta pudotti pariin kertaan. Hypin välissä pienempiä ja ravailin. Yritin vielä pariin kertaan ja hypyt menivät ihan nappiin. Firellä ja Annalla ei mennyt niin hyvin. Fire kielteli ja ryntäili. Se kävi ihan kuumana ja ei keskittynyt yhtään. Jotkut hypyistä onnistuivat, mutta ne olivat pieniä esteitä. Fire oli kuitenkin kehittynyt huomattavasti edellisistä kerroista. Kun itse lähdin pois, jatkoi Anna vielä vähän aikaa. Tallissa hoidin Lordin vielä peruustellisesti ja kun tekemistä ei ollut, pesin sen. Lopuksi tein vielä muita tallihommia ja toin hevoset sisälle päiväheiniä varten. Loppupäivä meni kevyesti. Klo 13.00-14.00 tallille virtasi lisää porukkaa hevosia liikuttamaan. Eli tälläinen ratsastuspäivä Lordilla... (Kirjoittelin vähän pohjaa sellaiselle, minkä tyyppisiä toivoisin hoitotarinoiden olevan. Ei siis täydellisesti tällaista, mutta ei mitään pänätarinoita.
|
|